آریا بانو

آخرين مطالب

ضرورت تشکیل نهاد فراقوه‌ای در جهت تدوین و اجرای راهبردی جامع در حوزه زنان سياسي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - بیانیه «جامعه فاطیمون» در واکنش به سخنرانی اخیر رحیم‌پور ازغدی
جامعه فاطمیون ضمن حمایت از سخنان اخیر رحیم‌پور ازغدی در لزوم پاسخگویی و شفاف سازی عملکرد مسئولان اعلام کرد: باتوجه به شرایط حاضر کشور، تشکیل نهادی فراقوه‌ای در جهت تدوین و اجرای راهبردی جامع در حوزه زنان ضروری است.
به گزارش گروه زنان و جوانان خبرگزاری فارس، «جامعه فاطمیون» با انتشار بیانیه‌ای ضمن حمایت از سخنرانی اخیر پیش از خطبه حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نماز جمعه تهران اعلام کرد: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه ضروری است در مراکز تصمیم سازی کشور همچون مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی انقلاب فرهنگی و..‌از ظرفیت زنان مسلمان و انقلابی بهره گرفت، همچنین هر چه سریعتر به فرامین رهبر معظم انقلاب در خصوص تشکیل نهادی فراقوه‌ای در جهت تدوین و اجرای راهبردی جامع در حوزه زنان اقدام شود.
متن این بیانیه به شرح زیر است:
«در چهلمین سال انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی در ستیز انقلابی با ابرقدرت‌ها، عزت و عظمت تاریخی را رقم زده است.
التزام و اعتقاد به مولفه‌های انقلابی بودن، فرصت بی‌بدیلی در مقاومت و ایستادگی در برابر توطئه‌های دشمنان ایجاد کرده و کارآمدی نظام را در عرصه مبارزه با استکبار اثبات کرده است.
اما در برابر فرصت‌های مغتنم بهره‌گیری از ابعاد هندسه انقلاب و اصول مبارزه امام راحل و رهبر عظیم الشان انقلاب، تهدیدهایی از سوی نهادها، رجال سیاسی و دولت‌ها به دلیل عملکرد ضعیف در حل مطالبات عمومی و فاصله با اصول اصیل انقلاب، چرخه شتاب پیشرفت در عرصه‌های مختلف را تضعیف کرده است.
با توجه به نقاط ضعف موجود نیاز به یک مرزبندی انقلابی با تضعیف‌کنندگان اصول این انقلاب و جلوگیری از افزایش سوء‌ظن عمومی نسبت به این نظام مقدس احساس می‌شود.
باید اذعان داشت که سخنرانی انتقادی و مطالبه‌گر سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه هفته‌های اخیر، خطیب انقلابی استاد رحیم پور ازغدی به راستی گامی مثبت در جهت احیای جایگاه نمازجمعه در باور عمومی و ایجاد روحیه امید در عامه و مطالبه‌گری از مسئولین دارد.
انتقاد‌های عضو شورای انقلاب فرهنگی از اقتصاد برجامی، ضعف‌های جدی حوزه و دانشگاه ،عدم مطالبه‌گری ائمه جمعه و عقیم بودن نماز جمعه، اتهام‌سازی علیه انقلابیون به بهانه تشویش اذهان‌، ضعف شورای انقلاب فرهنگی در انجام وظایف‌، نشان از لزوم پاسخگو بودن مسئولین و شفاف سازی نسبت به مسئولیت های رجال سیاسی نظام دارد.
لذا با توجه به اصول و اهداف جامعه فاطمیون، این تشکل انقلابی، حمایت قاطع خود را از سخنان مطالبه‌گر خطیب ارجمند، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی استاد رحیم پور ازغدی در لزوم پاسخگویی و شفاف سازی مسئولان اعلام می‌دارد و مواردی را در تکمیل این مطالبه گری و مقابله با نقاط ضعف و ضربه پذیر نظام یادآور می شود.
1.لزوم مطالبه جدی اهداف انقلاب از مسئولین و نهادینه ساختن پاسخگویی در قوا، احیای نمازجمعه‌ها درمسیر بیدار‌سازی عمومی، مقابله با مصوبات فاقد ضمانت اجرای شورای عالی انقلاب فرهنگی و ...
2.جایگاه والای مجموعه عظیم حوزه و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست.اما با توجه به زمان حساس کنونی، متاسفانه به دلیل عملکرد سلیقه‌ای راه بر تولید و توجه به افکار مترقی در چارچوب نظام اسلامی در حوزه بسته شده است.
باید حوزه‌های علمیه با توجه به پتانسیل حضور ده‌ها هزار نخبه طلبه‌، از طریق تبادل افکار و اندیشه در ارکان تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کشور نقش مهم و سازنده ای را ایفاء نماید.
3.توجه به مسئولیت‌های اجتماعی زنان در فعالیت‌های مدنی، سیاسی و اجتماعی.
متاسفانه در دهه چهارم انقلاب اسلامی، زنان مسلمان و فرهیخته در ساخت تصمیم‌سازی جامعه به عنوان یک عنصر فعال و تاثیرگذار مورد توجه قرار نگرفته اند. باید در مراکز تصمیم سازی کشور همچون مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی انقلاب فرهنگی و..‌از ظرفیت زنان مسلمان و انقلابی بهره گرفت.
4.نیاز به مقابله با قرار گرفتن گفتمان‌های فمینیستی، زن‌مدار و مدرنیزاسیون در جایگاه مسلط حوزه زنان و خانواده.
متاسفانه خطر از خودبیگانگی، تضادها و آسیب‌های اجتماعی حاصل از این گفتمان‌ها زمینه بروز منازعات گفتمانی و تضعیف مشارکت گسترده زنان را ایجاد می‌کند.
5.با توجه به وجود خلاء در زمینه اقدامات راهبردی در حوزه زن و خانواده و همچنین انفعال و یا موازی کاری نهادهای مربوطه از جمله فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی، شورای فرهنگی اجتماعی زنان، شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری باید هر چه سریعتر به فرامین رهبر معظم انقلاب در خصوص تشکیل نهادی فراقوه‌ای در جهت تدوین و اجرای راهبردی جامع در حوزه زنان اقدام کرد.
6.نیاز به تلاش مسئولین در ایجاد زمینه تحقق عدالت اجتماعی از مسیر شناخت نیازها و مطالبات حقیقی مردم، اشتغال، مبارزه با فساد مالی، مهار تورم و روان شدن چرخه خدمت رسانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی مکرر به این مطالبات اشاره داشته اند.
7.با توجه به نقش مهم فرهنگ، متاسفانه شاخص‌های فرهنگی کشور در این چهار دهه در مقایسه با حوزه‌های نظامی، علمی و فناوری و پزشکی و ...در جایگاه پایینی قرار دارد و نوعی《ولنگاری فرهنگی》را به ذهن متبادر می‌کند.
اگر در نهادهای اصلی فرهنگی همچون شورای عالی انقلاب فرهنگی، سیاست‌های فرهنگی صحیح با مبانی نظری منسجم اتخاذ نشود، باید شاهد بحران‌های فرهنگی و اجتماعی باشیم.
8.امسال در دهه چهارم انقلاب اسلامی باید نیاز به مرزبندی انقلابی با جریان نفوذ، نفاق و ولنگاران اقتصادی که منجر به سوء ظن و بدبینی عامه مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی و اهداف والای آن می‌شود، ایجاد شود ‌تا بتوان با شناخت فرصت‌ها و تهدیدات، در جهت برون رفت از مشکلات موجود هوشیارانه گام برداشت.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/109861/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نکات ضروری برای مواجهه با ترس

آلکسی تایمیا چیست؟ علل، علائم و راه درمان

8 عادت برای تقویت اعتماد به نفس

9 نکته برای غلبه بر ترس

سروتونین چیست و خوراکی های منبع سروتونین کدامند؟

قصه درمانی چیست و چگونه میتوان با قصه درمانی از مشکلات دور شد؟

عواملی که باعث ایجاد عصبانیت می‌شود کدامند و برای کنترل خشم و عصبانیت چه باید کرد؟

8 عادت رفتاری برای افزایش اعتماد به نفس و داشتن زندگی شادتر

چرا از دیگران تقلید می کنیم؟

اختلالات کنترل تکانه چیست ؟علل و درمان آن

دلایل خودزنی نوجوان و راه درمان آن چیست؟

تئوری انتخاب چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کاردرمانی ذهنی چیست و کاربرد های آن کدامند؟

مدیتیشن چیست و انواع مدیتیشن کدامند؟

آنچه در مورد اریتروفوبیا (ترس از سرخ شدن) باید بدانید

انواع هدف چیست و داشتن هدف در زندگی چه اهمیتی دارد؟

تجسم خلاق چیست ؟

ماتریس بوستون چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

مهارت رهبری چیست ؟

هوش هیجانی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

دلایل اختلال خواب نوجوانان چیست و راههای درمان آن کدامند؟

پارانویا چیست و چه علائمی دارد؟

ماندالا چیست و چه کاربردی دارد؟

اختلال وسواس جبری چیست؟

استرس در دختران نوجوان

ویژگی های افراد خجالتی و چگونگی ترک خجالت

5 راهکار برای تقویت حافظه

افسردگی چیست؟

چگونه نه بگوییم؟

نوروسایکولوژی کیست؟

4 دمنوش گیاهی برای آرامش اعصاب

اختلال وحشت خواب: تعریف، علل، علائم و درمان

بحران سی سالگی

10 راهکار عملی برای کنترل خشم

گوش دادن فعال چیست و چه مزایایی دارد؟

اختلال مبدل پوشی

خشونت خانگی چیست و انواع آن کدامند؟

تاثیر گرما بر خلق و خو و پرخاشگری

با مزاحمت خیابانی چگونه برخورد کنیم؟

علت ایجاد حس تنفر از فرزند

تابو چیست؟ اهداف تابو کدامند؟

عقده ادیپ چیست؟ انواع و راه های درمان عقده ادیپ

سوگیری شناختی چیست و چه مسائلی باعث سوگیری می‌شوند؟

چطور با یک فرد معلول رفتار کنیم؟

بیش فعالی چیست ؟ علائم ، دلایل و درمان آن کدامند؟

عقدهٔ الکترا چیست و چگونه حل می شود؟

راه های تقویت بهره ی هوشی

قانون باور چیست و آیا می توان آن را تغییر داد؟

سندروم دیوژن چیست و چگونه درمان می شود؟

اختلال حافظه تکرار پنداری