آریا بانو

آخرين مطالب

«مارموز» در سینماها چه می‌کند؟ فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
با اضافه شدن فیلم سینمایی «مارموز» ساخته کمال تبریزی به جمع فیلم‌های روی پرده و استقبال مخاطبان از آثار در حال اکران به نظر می‌رسد اکران پاییز تجربه‌ای متفاوت را پشت سر می‌گذارد.
به گزارش خبرآنلاین، هفته گذشته سینماها در ادامه استقبالی که از یک هفته قبل‌تر از فیلم‌های جدیدی چون «بمب یک عاشقانه» و «کلمبوس» شده بود رونقی اساسی به خود دیدند و سهم نسبتا زیادی از این استقبال به جدیدترین فیلم اکران شده یعنی «مارموز» کمال تبریزی برمی‌گردد، فیلمی که لقب سیاسی‌ترین فیلم سینما را به دنبال خود یدک می‌کشد و از حضور بازیگران چهره‌ و شناخته شده زیادی هم بهره برده است. استقبال از «میلیونر میامی» دیگر فیلمی که یک هفته زودتر از «مارموز» روی پرده آمد هم تا پایان هفته گذشته نسبتا خوب بود و به نظر می رسد این اثر نیز در دومین هفته اکرانش میلیاردی شود.
در ادامه مروری داشتیم بر روند فروش و استقبال از آثار روی پرده این روزهای سینمای ایران.
«مارموز» شگفتی می‌آفریند؟
از چهارشنبه هفته گذشته فیلم سینمایی «مارموز» به کارگردانی کمال تبریزی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی اکرانش را در سینماها آغاز کرد تا مخاطبان بتوانند به زعم سازندگان این اثر به تماشای اثری سیاسی بنشینند. فیلمی که در زمانش ساخت و پس از آن به دلیل مضمونش با حاشیه‌هایی همراه بود و حالا در آغاز اکران هم با استقبال خوبی از سوی علاقه‌مندان به سینما مواجه شده است و در دو روز اول اکرانش 400 میلیون تومان فروخته است. البته هنوز باید منتظر ماند و دید روند فروش خوب این فیلم در گیشه ادامه‌دار خواهد بود و این فیلم می‌تواند در سینماها شگفتی بیافریند یا خیر.
این فیلم با مضمونی کمدی و سیاسی روایتگر داستان زندگی شخصی به نام قدرت با بازی حامد بهداد است که سودای رسیدن به قدرت را دارد.
به غیر از بهداد، ویشکا آسایش، آزاده صمدی، رضا ناجی، مانی حقیقی، محمد بحرانی، عیسی یوسفی پور، سیاوش چراغی پور و .. نیز از بازیگران فیلم کمال تبریزی هستند که در ابتدا «خودسر» نام داشت و حالا با نام «مارموز» روی پرده رفته است.
«بمب، یک عاشقانه» و «کلمبوس» در یک هفته میلیاردی شدند
دو فیلم «بمب یک عاشقانه» به کارگردانی پیمان معادی و «کلمبوس» ساخته هاتف علیمردانی که از چهارشنبه دو هفته قبل به جمع آثار روی پرده پیوستند، با استقبال زیاد مخاطبان مواجه شدند و در عرض یک هفته رقم فروششان به یک میلیارد تومان رسید. گرچه میزان رضایت مخاطبان بعد از تماشای «کلمبوس» چندان بالا نیست اما فیلم پیمان معادی که فضایی نوستالژیک دارد و قصه‌اش در دهه شصت و سال‌های جنگ می‌گذرد توانسته نظر مثبت مخاطبان و تماشاگران را در پی داشته باشد.
در خلاصه داستان این فیلم که لیلا حاتمی، پیمان معادی، سیامک انصاری، حبیب رضایی، صبا گرگین‌پور، بهادر مالکی و ... از بازیگرانش هستند آمده است: در بحبوحه‌ی جنگ ایران و عراق در سال1367، تهران بی‌وقفه بمباران می‌شد. عشق، محبت، امید، زندگی و ترس از مرگ را در روزهای پر اضطراب آن زمان برای مردمی که درگیرجنگ بودند از بین می‌برد. اغلب عشق به سختی درک می‌‍شود اما مرگ واقعیتی است ترسناک. «بمب؛ یک داستان عاشقانه» نشان می‌دهد که عشق و امید چطورحتی در مواجهه با تاریکی مرگ، راهشان را پیدا می‌کنند. روایت انسان‌هایی است که هیچ‌گاه فرصت عاشق شدن و به دلخواه خود زندگی کردن را نداشته‌ و تنها برای لقمه نانی به سختی کار کرده‌اند.
این فیلم روایت انسان‌هایی است که در استبداد زمان و مکان به دام افتاده‌اند اما گویی که آرزوهای برباد رفته‌ آن‌ها هم‌چنان گریبان‌گیر ما است. گویی با تمام آن آرزوها از دوردست‌ها آمده‌اند و به انتظار هستند که داستانشان روایت شود، یا شاید کسی دوباره آن‌ را زندگی کند: داستانی از عشقی انسانی و ساده.
«کلمبوس» هم یک کمدی متفاوت است از حضور بازیگرانی چون فرهاد اصلانی، سعیدپورصمیمی، شبنم مقدمی، مجید صالحی، هانیه توسلی، فریده سپاه منصور، گیتی قاسمی و ... بهره برده است و به نظر می‌رسد با وجود همه نظرات موافق و مخالف به فروش خوبش در گیشه ادامه دهد.
«میلونر میامی» در جمع رقبا
«میلیونر میامی» ساخته مصطفی احمدی نیز دیگر فیلم روی پرده است که حال و هوایی کمدی دار، این فیلم در مقایسه با دو فیلم دیگری که همزمان با هم اکران شدند یعنی «بمب یک عاشقانه» و «کلمبوس» روند کندتری در فروشش داشته و تا پایان هفته بیش از 500 میلیون تومان فروخته است.
این فیلم داستان جالبی دارد: حمید فرخ نژاد، علی قربان زاده، طناز طباطبایی و صابر ابر یه نقشه عالی و بامزه دارن که یک شبه میلیونر بشن و برن میامی، نقشه شونو تو سینما بهتون میگن.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/108383/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

چگونه از آخرین افزایش قیمت ارز دیجیتال بهره ‌برداری کنیم؟

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

گل سالم الدوساری به العین

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

صحنه جنجالی دربی لندن؛ چطور اخراج نشد!

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

استقبال اسطوره هلندی از گزینه جدید لیورپول

نماهنگ زیبای بهاری با تصاویر گلهای زیبا و طبیعت

حسین انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است

عزل یک مسئول به‌خاطر ورزش رزمی مختلط در لواسان

برای چند کار عجله کنید...

چرا جن‌ها دیده نمی‌شوند؟

نومید نشو! بهاری خواهد آمد

طرز تهیه ماکارونی با لوبیا چیتی

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

5 عادت رایج صبحگاهی که مخفیانه نابودت میکنه

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

چه کسی می داند...

آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!

آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها فردا برگزار می‌شود

تمجید ستاره سیتی از بلینگام؛ جود استثنایی است

بیگی: در قائمشهر از استقلال و پرسپولیس امتیاز می گیریم

تصمیم جالب آرسنال؛ خداحافظی با لوگوی همیشگی

اینزاگی با تماس‌ها از لیگ برتر بمباران شده است!

حیدری: داور دربی به دنبال اخراج ساپینتو بود

گل اول آرسنال به چلسی توسط تروسار

حمایت ونگر از ژاوی؛ دوست دارم در بارسا بمانی

گل اول لاتزیو توسط کاستیانوس در دقیقه 12

مسعود ده‌نمکی: پدرم می گفت بین من و خمینی یکی رو انتخاب کن

من آدم مجرد سوار ماشینم نمیکنم!