آریا بانو

آخرين مطالب

مضرات روغن حیوانی کرمانشاهی گوناگون

  بزرگنمايي:

آریا بانو - مضرات روغن حیوانی کرمانشاهی مانند کلیه روغن‌های حیوانی به کالری بالای آن بازمی‌گردد. در واقع بدن و سوخت و ساز طبیعی آن قادر به سوزاندن این میزان کالری نخواهد بود.


سرویس سلامت - روغن حیوانی کرمانشاهی همانطور که از نامش پیداست روغنی است که دامداران کرمانشاه از شیر گاو و گوسفند تهیه می‌کنند که روش تهیه جالب و مخصوص به خود را دارد. اما همین روغن ارگانیک و سالم در صورتی که به طور ناصحیح و به مقدار بیش از حد مصرف شود می‌تواند زیان بار بوده و موجب اثرات نامطلوبی بر روی سلامتی شما شود. ما در این مقاله سعی داریم که برخی از مضرات روغن حیوانی کرمانشاهی در صورت عدم مصرف بهینه را برای شما ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید.
مضرات روغن حیوانی کرمانشاهی برای افراد سرد مزاج
بر اساس تحقیقات، طبع افراد در پاسخ آنها به مصرف روغن حیوانی کرمانشاهی تاثیر دارد. این روغن برای افراد گرم مزاج یا دارای طبع مرطوب مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند اما اگر کسی که دارای طبع سرد است از روغن کرمانشاهی استفاده کند، احتمالا با او سازگار نبوده و دچار عوارض و مشکلاتی خواهد شد. همچنین به دلیل بالا بودن کالری و انرژی روغن حیوانی کرمانشاهی، مصرف آن برای افراد چاق و سیگاری و همین طور افراد مسن مناسب نیست.

اشباع بودن روغن‌های حیوانی
چربی‌ها از واحدهای ساختمانی به نام اسید چرب ساخته شده‌اند که دارای دو نوع اسید چرب اشباع و غیر اشباع هستند. اسیدهای چرب غیر اشباع شده در ساختمان خود دارای پیوند دوگانه و به شکل مایع هستند. اما اسیدهای چرب اشباع هیچ پیوند دوگانه‌ای در ساختمان خود نداشته و در نتیجه به شکل جامد هستند. چنین روغن‌هایی که اشباع باشند می‌توانند در دیواره رگ‌ها رسوب کرده و سبب گرفتگی رگ‌ها شوند. از آنجا که روغن‌های حیوانی جزء روغن‌های اشباع شده هستند، می‌توانند بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش داده و همچنین کلسترول خون را بالا ببرند. در نتیجه نباید به طور مرتب و بلند مدت از چنین روغن‌هایی استفاده کرد، اما مصرف کم آن مجاز است.

گرفتگی عروق از مضرات روغن حیوانی کرمانشاهی
روغن کرمانشاهی به دلیل اینکه اشباع شده است می‌تواند موجب انسداد رگ‌ها شود. البته داشتن فعالیت جسمانی و تحرک بالا می‌تواند تا حد زیادی کالری این روغن را بسوزاند و مخاطرات آن را بپوشاند اما با توجه به سبک زندگی مدرن و مکانیکی امروزه مصرف آن چندان سالم به نظر نمی‌آید. پزشکان می‌گویند که اگر بیشتر از 10 گرم روغن حیوانی و روغن کرمانشاهی در روز استفاده کنید، مستعد ابتلا به گرفتگی عروق خواهید شد.
مصرف روغن حیوانی کرمانشاهی و افزایش وزن
از آنجا که کلیه روغن‌های حیوانی از جمله روغن کرمانشاهی دارای کالری بالایی هستند، بدن و سوخت و ساز طبیعی آن قادر به سوزاندن این میزان کالری نخواهد بود و در صورتی که به صورت مرتب و بلند مدت از این روغن استفاده کنید دچار اضافه وزن خواهید شد. اینکه برخی تصور می‌کنند طول عمر بالای قدیمی‌ها بخاطر مصرف روغن حیوانی و روغن کرمانشاهی بوده است تا حدودی بی پایه است. در واقع زندگی سالم و پرتحرک آن دوران، عدم آلودگی هوا، زندگی‌های کم استرس تر، تغذیه سالم و عدم مصرف غذاهای آماده و ناسالم راز طول عمر پیشینیان بوده است و در صورتی که بخواهیم از سبک زندگی آنها الگو بگیریم علاوه بر مصرف روغن حیوانی باید تمام جنبه‌های دیگر زندگی آنها از جمله تحرک و فعالیت بالا را هم در نظر داشته باشیم.
طرز تهیه روغن حیوانی کرمانشاهی
روغن کرمانشاهی در منطقه کرمانشاه از شیر گاو و گوسفند و بز تهیه می‌شود. روغن گاوی نسبت به روغن بز و گوسفند زردتر بوده اما روغن گوسفندی و بزی خوش عطرتر هستند و قیمت بالاتری هم دارند.
روش تهیه روغن حیوانی کرمانشاهی به این طریق است که ابتدا از شیر ماست ساخته و سپس ماست را دوغ کرده و در داخل یک مشک می‌ریزند، سپس این مشک را به گهواره‌ای چوبی وصل کرده و آنقدر تکان می‌دهند تا روی دوغ کره تشکیل شود، در مرحله بعد این کره را جدا کرده و روی حرارت می‌گذارند تا آب آن بخار شده و خالص شود.

در نهایت و در پایان این مراحل روغن حیوانی کرمانشاهی به دست می‌آید که چربی آن بیش از 99 درصد است و آب آن نیز کمتر از یک درصد خواهد بود. عطر و طعم و بوی روغن کرمانشاهی بستگی به نوع علوفه‌ای که دام مصرف کرده دارد و معمولا روغن کرمانشاهی بهاره از روغن کرمانشاهی پاییزه خوش بوتر است چرا که دام از مراتع بهاره تغذیه کرده است.
بیشتر بخوانید: خواص روغن کرمانشاهی و طرز تهیه آن در منزل
نتیجه گیری
اگرچه مصرف روغن‌های حیوانی از روغن‌های اشباع و نباتی موجود در بازار بهتر است اما استفاده بیش از حد آن نیز برای بدن خطرناک است و به دلیل عدم سوخت و ساز کافی بدن، این میزان کالری بالای دریافتی از روغن‌های حیوانی کرمانشاهی در بدن باقی مانده و موجب افزایش وزن، رسوب در دیواره رگ‌ها و افزایش خطر بروز بیماری‌‌های قلبی شود پس با توجه به مضرات روغن حیوانی کرمانشاهی بهتر است در مصرف آن احتیاط کنید.
نظر شما چیست؟ شما از طرفداران مصرف روغن حیوانی هستید یا روغن مایع مصرف می‌کنید؟ دیدگاه‌ها و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.
میترا مزینانی

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/108146/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

یوفا تهدید کرد؛ احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

خصوصی واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران

بارسلونا به ستاره پی‌اس‌جی باخت!

وعده لاپورتا به هواداران بعد از ماندنی شدن ژاوی

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت انواع ملک در تهران سال 1353 را ببینید! / عکس

«بی معرفت» با اجرای زیبا و احساسیِ بهنام بانی

ارز حج 1403 تامین شد

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

حکمت/ آنچه سبب خواری شخص خواهد شد

داستانک/ گریه بر شهید

بارش باران در ایستگاه متروی تازه افتتاح شده استانبول!

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران

کیک سیب زمینی برای شب های مهمانی

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

شوهر شما هم یک مرد بی احساس است؟!

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

درخواست حمید مطهری از هواداران تراکتور

گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا

مطهری: سعی میکنیم در 90 دقیقه کار را تمام کنیم

لاپورتا: ژاوی ماند چون پروژه برنده‌ای داریم!

خشم ژاوی: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند

توصیه نماینده مجلس به مالکان جدید استقلال و پرسپولیس

بانک هایی که خریدار پرسپولیس بودند واقعا سهام شان افت کرد؟

واکنش تند کارشناس تلویزیون به وزارت ورزش

خطر از بیخ گوش «گلنار» گذشت

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم

ازدواج بدون حلقه ازدواج!

تو این همه خواستگار یواشکی داشتی؟!

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

تیپ جذاب و متفاوت سلنا گومز در شهر نیویورک / جدیدترین استایل خیابانی خانم بازیگر برای فیلم جدیدش

عکس یادگاری طاها پسر علیرضا بیرانوند در کنار رونالدو / لایک جالب رونالدو برای پسر رقیبش

اجرای زیبای آهنگ ناصر عبداللهی توسط پسرش

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

فتوای جهاد او انگلیسی‌ها را از خاک ایران خارج کرد!

حمله دلفین‌ها به گله موتوماهیان

تولد عجیب‌ترین توله سگ دنیا که همه را حیرت‌زده کرد

ظهر بارانی در حرم مطهر رضوی

فرار خنده دار کروکودیل از رویارویی با سگ