آریا بانو

آخرين مطالب

قبادی: برای ماندن در عرصه طراحی مد و لباس باید حرفه‌ای‌تر عمل کنیم فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو - دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت ارشاد با حضور در کارگاه توجیهی بخش طراحی لباس ویژه هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، گفت برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها ما را به سمت حرفه‌ای‌تر شدن سوق می‌دهد.


به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و ستاد اطلاع رسانی هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در نشست هم‌اندیشی طراحان و تولیدکنندگان با "عنوان کارگاه توجیهی بخش طراحی لباس (کالکشن) ویژه هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر" که روز دوشنبه 19 آذرماه از ساعت 15 الی 18 در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن برگزار شد، افزود: هشتمین جشنواره مد و لباس فجر امسال با اعمال تغییرات اساسی به سمت حرفه‌ای شدن پیش می‌رود یکی از این تغییرات، "مجموعه‌سازی" آثار طراحان است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد کارآموزان و هنر آموزان مد و لباس کشور برابر با دانشجویان و جویندگان علم در مراکز علمی آموزشی کشور است، تصریح کرد: ما باید با ارائه طرح‌های با هویت، به نیاز روز جامعه پاسخ بدهیم و در مسیر کاربردی شدن طراحی لباس گام برداریم. البته برای ماندن در عرصه طراحی مد و لباس باید حرفه‌ای‌تر عمل کنیم و برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها، ما را به سمت حرفه‌ای‌تر شدن سوق می‌دهد.
قبادی با بیان اینکه کارگروه ساماندهی مد و لباس به کمک طراحان و تولیدکنندگان گام بلندی برای حرفه‌ای شدن طراحی کشور برمی‌دارد، تصریح کرد: دفاع از کیان طراحی کشور وظیفه مهم کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور است و مسئولان کارگروه به نیابت از همه طراحان کشور درصدها مکان و برنامه‌های مختلف از طرح‌ها و ایده‌های به ثمر نشسته طراحان کشور دفاع می‌کنند.
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه با دفاع از کیان طراحی کشور قدمی روبه‌جلو برداشته‌ایم، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین روش‌های حفاظت از کیان طراحی کشور، پاسخ دادن به نیازهای جامعه و حرفه‌ای‌تر شدن است و یکی از روش‌های حرفه‌ای‌تر شدن پرداختن به مجموعه‌سازی و داشتن مفهوم در طراحی است.
وی با تأکید بر اینکه با برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف مد و لباس به سمت حرفه‌ای‌تر شدن پیش خواهیم رفت افزود: از سطحی‌نگری در حوزه طراحی باید پرهیز کنیم و با مجموعه‌سازی باید بتوانیم گام بلندی در جهت حرفه‌ای‌تر شدن برداریم. مجموعه‌سازی به ما کمک می‌کند تا از طراحی صرف مانتو خارج شویم.
وی خاطرنشان کرد: برای ماندن در عرصه طراحی مد و لباس باید حرفه‌ای‌تر عمل کنیم و برگزاری جشنواره‌ها ما را به سمت حرفه‌ای‌تر شدن سوق می‌دهد.
وی با بیان اینکه به‌طور عمومی بسیاری از طرح‌ها، فاقد هویت و مفهوم است، اظهار داشت: طراحان باید بتوانند درباره طرحی که به جشنواره ارائه می‌کنند درباره مفهوم طرح‌های خود توضیح بدهند، یکی از مشکلات اساسی در حوزه مد و لباس این است که طرح‌ها فاقد مفهوم و هویت است، این مشکل نه‌تنها در طرح‌ها بلکه در مراکز آموزشی، دانشگاهی و مؤسسات آموزشی زیر نظر کارگروه ساماندهی فعالیت می‌کنند نیز وجود دارد. بنابراین باید به سمت حرفه‌ای‌تر شدن پیش برویم.
صدیقه پاک‌بین دبیر هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر نیز دیگر سخنران این نشست، گفت: برای درخشیدن هویت و فرهنگ تاریخی و غنی کشور ما ایران باید درزمینه مد و لباس قوی‌تر کار کنیم و طرح‌هایی را به تولید انبوه برسانیم که دارای هویت ایرانی و اسلامی باشد.
وی از طراحان و دانشجویان رشته‌های مختلف درخواست کرد آثار با هویتی به جشنواره تحویل بدهند.
عضو شورای سیاست‌گذاری هشتمین جشنواره بین‌المللی فجر ادامه داد: اگر طراحان بتوانند در آثار خود از پارچه ایرانی استفاده کنند و طرح‌های بومی و عمیقی ارائه دهند این امر برای آن‌ها یک امتیاز ویژه در نظر گرفته می‌شود و در داوری آثار نیز تأثیر خواهد داشت.
پاک‌بین با اشاره به موضوع هشتمین دوره برگزاری مد و لباس فجر خاطرنشان کرد: موضوع مکران یک موضوع بکر و ناب است که طراحان برای شناساندن این منطقه زیبا و خاص کشور پهناور ایران به جهانیان می‌توانند از جانوران و گیاهان نایاب این مکان به‌عنوان المان‌هایی برای طراحی لباس استفاده کنند و از طریق لباس، این منطقه را به جهانیان معرفی کنند.
در حاشیه برگزاری نشست هم‌اندیشی طراحان و تولیدکنندگان، کارگاه آموزشی و توجیهی طراحی لباس، برای دانشجویان و طراحان و مزون داران برگزار شد و شرکت‌کنندگان درباره موضوع جشنواره که مکران نام‌گذاری شده است به بحث و تبادل نظر پرداختند.
نشست هم‌اندیشی طراحان و تولیدکنندگان با عنوان کارگاه توجیهی بخش طراحی لباس (کالکشن) ویژه هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و به همت موسسه مد و لباس ققنوس، با حضور مزون داران، پیشکسوتان عرصه مد و لباس، طراحان، تولیدکنندگان، دانشجویان رشته‌های مختلف طراحی و اساتید دانشگاهی عصر روز دوشنبه 19 آذرماه سال جاری در مرکز بین‌المللی رایزن برگزار شد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/107880/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

اولین واریزی مالک جدید به بازیکنان پرسپولیس

سندروم ژاوی همه‌گیر شد؛ تمدید 3ساله کونسیسائو

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

علی مصفا: فیلیمو عمدا «نبودن» را تبلیغ نکرد و سرم منت گذاشت!

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

آخرین خبر از وضعیت بیماری «ترانه علیدوستی»

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مرگ دردناک مرد تبریزی زیر چرخ های قطار مسافربری

آتش سوزی گسترده در هند؛ شش نفر کشته شدند

اقدام شیطانی مرد شیاد به زنان در نقش شرکت در مراسم ترحیم

شاخ به شاخ عجیب دو ماشین در آزادراه!

نتیجه حواس پرتی پشت فرمون؛ کنترلش و از دست داد!

کتک‌کاری یک مسافر با راننده اتوبوس در آمریکا

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

سالگرد زادروز یوهان کرویف؛ منتخب حرکات دوران بازی نابغه هلندی

ستاره چلسی فصل را از دست داد، آرژانتین نگران کوپا!‏

ژاوی اشک خوان لاپورتا را در آورد

به حذف رئال از لیگ قهرمانان باور دارم

شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان

عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم

غیرمنتظره؛ چه بلایی بر سر صلاح آمده!

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

زمان بازگشت بهترین گلر دنیا مشخص شد

پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!

شوخی با سیدجواد هاشمی در فضای مجازی!

رونمایی از فصل جدید «آقای قاضی» با بازی بهزاد خلج

توضیحات جالب سیدجواد هاشمی درباره مد در ایران

آهنگ زیبای «شهر بارونی» از سیامک عباسی

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

سردار رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست

آخرین وضعیت سیل در سیستان‌وبلوچستان؛ راه‌ ارتباطی 70 روستا همچنان مسدود است

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

قلعه جزیره مونت سن میشل در فرانسه

گناهان زبان؛ بداخلاقی

دره ای زیبا در ایسلند

نحوه تنظیم آینه ها در خودروی فورد کراون

الویه مهمانی ها رو اینطوری تزئین کنید

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

هر دختری باید کفش سفید داشته باشد

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!