آریا بانو

آخرين مطالب

مصری: یک ریال از کمک دولت به تأمین اجتماعی تخصیص پیدا نمی‌کند اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - وزیر اسبق رفاه با بیان اینکه هر بار که اسم تحقیق و تفحص از «شستا» به میان می‌آید پرتفوی آن در بورس تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد، گفت:شستا سرمایه 16 میلیون ایرانی است. تا تامین اجتماعی مستقل نشود نمی‌توانیم محاسبات اکچوئری را در آن پیاده‌سازی کنیم.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا مصری در برنامه تلویزیونی «تیتر امشب» با موضوع چالش‌های صندوق‌های بازنشستگی، گفت: از رقم 48 هزار میلیارد تومان کمک دولت به صندوق‌ها، 99 درصد به صندوق‌های بازنشستگی و لشکری اختصاص داده می‌شود و یک ریال به تامین اجتماعی تخصیص پیدا نمی‌کند.
وی افزود: ولی قوانین حمایتی دولت‌ها چنان بر تامین اجتماعی خیمه زده که قادر نیست بر اساس محاسبات بیمه‌ای امورش را انجام دهد. دولت به تامین اجتماعی در هیچ مقطعی بودجه نداده و اتفاقا به تامین اجتماعی بابت تعهدات قانونی‌اش بدهکار است. مثلا دولت تعهد کرده و گفته 50 درصد حق بیمه تاکسیرانان را خودم می‌دهم و50 درصد حق بیمه را خودش، در حالی که در چند سال قبل ریالی بابت حق بیمه به تامین اجتماعی نپرداخته است.
مصری با بیان اینکه 16 میلیون و 112 هزار بیمه‌پرداز، 5 میلیون و 99 هزار و 800 نفر مستمری‌بگیر داریم، اظهار کرد: در مجموع 21 میلیون و 121 هزار نفر با صندوق‌ها مرتبطند.
وی افزود: 11 درصد جمعیت بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند. صندوق یک میلیون و 150 هزار شاغل دارد که حق بیمه می‌دهند. دولت‌ها حق بیمه ندادند، آوردند در بودجه و نتوانسته‌اند بپردازند.
وزیر اسبق رفاه با بیان اینکه همه صندوق‌ها قواعدی برای خود در زمانی که دریافت‌ها زیاد بوده تعریف کرده‌اند، تاکید کرد: برای بیمه‌ها یک رگولاتوری نیاز است. اسناد بالادستی درباره نظام بیمه‌ای نداریم. لذا به مصوبات مجلس و هیأت مدیره صندوق‌ها معطوف شده است. باید هرچه زودتر صندوق‌ها در دل صندوق بزرگی چون تامین اجتماعی ادغام شود.
وی ادامه داد: نهادهای عمومی غیردولتی متولی خاصی ندارند و مشخص نیست و به همین دلیل نوع استقلال و قدرت سیاست‌گذاری‌اش دستخوش تغییرات دولت‌ها می‌شود. صندوق تامین اجتماعی چندنسلی است اما دولت‌ها موقت هستند و بار مالی خود را به دوش تامین اجتماعی می‌اندازند.
مصری گفت: شستا سرمایه 16 میلیون ایرانی است. بالغ بر شش هزار برگ مطالعه ریاضی انجام دادیم که اگر پول حق بیمه‌ها را در بانک می‌گذاشتیم سودش بیشتر نبود؟ در این تحقیق از 40 سال قبل که حق بیمه می‌گرفتیم را لحاظ و تورم را در نظر گرفتیم و نتیجه این شد که برابر مستمری که به اینها داده می‌شود می‌توان 9 تا 11 سال حقوق به بازنشسته بدهیم که جوابگو نیست و باید سرمایه‌گذاری کنیم. این در حالی است که صندوق‌های دنیا سقف زمانی پرداخت حق بیمه دارند ولی اینجا مادام‌العمر به فرد و بازماندگانش مستمری داده می‌شود.
وزیر اسبق رفاه در پایان با بیان اینکه بانک مرکزی تا کاملا مستقل نشود سیاست پولی مالی شکل کاملی نمی‌گیرد، گفت: تا تامین اجتماعی هم مستقل نشود نمی‌توانیم محاسبات اکچوئری را پیاده‌سازی کنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/105819/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شورای رقابت خواستار توقف عرضه شاهین، پژو207 و دنا در بورس شد+ نامه

اعمال شرط جدید شرکت در قرعه‌کشی ایران خودرو | سایت سایپا از دسترس خارج شد

هرج و مرج در سیاست‌ خودرویی

تعرفه واردات خودرو اعلام شد+ جدول

سود دولت از واردات هر خودرو چقدر است؟

تعرفه جدید واردات خودرو اعلام شد

سهمیه‌بندی عرضه خودرو

لغو عرضه خودرو در بورس تکذیب شد

قائم مقام بورس کالا: برخی دستگاه‌ها بدون نوبت و قرعه کشی، برای کارکنانشان خودرو دریافت کرده‌اند

تعرفه‌ واردات خودرو کاهش یافت/ نرخ‌ها از 6 تا 31 درصد

موافقت با واردات خودرو‌های کارکرده کمتر از 5 سال

نیش‌ترمز تولید خودرو

معادله املاک خودروسازان

وزیر صمت: ورود خودروهای با پلاک مناطق آزاد به داخل کشور آزاد می‌شود

قیمت‌های فرانجومی در بازار خودرو

خودروهای 3 میلیاردی مشمول مالیات شدند

معمای ترمز تولید خودرو

دبیر انجمن واردکنندگان: قیمت‌ها در بازار خودرو کاهشی می‌شود

فرش قرمز برای خودروی دست‌دوم؟

اعطای امتیاز خارج از نوبت خودرو به کارکنان حج

عرضه خودرو در بورس کالا متوقف می‌شود؟

شوک شورای رقابت به بورس و بازار خودرو | قیمت خودروهای داخلی چگونه محاسبه می شود؟

شیر کنترل رانت خودرو دست کیست؟

خودرو به بورس برگشت/ تصویب مصوبه واردات خودروهای دست دوم خارجی در کمیسیون تلفیق

فرمول سوم قیمت خودرو

واردات خودروهای دست‌دوم از مناطق آزاد تکذیب شد/ توافق مناطق آزاد با وزارت صمت برای واردات خودروهای صفر

مدیرعامل ایران خودرو: درخواست ما از مسئولان لغو قیمت گذاری دستوری است

فرمول «دست دوم» تنظیم بازار خودرو

رانت سینمایی خودروسازان/ پرواز شاهین در جشن سی‌مرغ

برنامه برای واردات خودرو؛ هر فرد بالای 18 سال یک خودرو وارد می کند؟

سه سناریوی واردات خودرو

تولید پژو 206 متوقف می شود

با پولی که مردم برای قرعه کشی خودرو پرداختند، می توان کل ایران خودرو را خرید/ تعزیرات «بهمن موتور» را نقره‌داغ کرد

روسیه: خودرو‌های ایرانی برای واردات هنوز مورد تایید نیست

عرضه «خودروهای وارداتی» خارج از «بورس کالا» آزاد شد

ویرایش جدید واردات خودرو

سخنگوی وزارت صمت: نمی‌گوییم خودرو گران نمی‌شود/ با افزایش عرضه، میزان افزایش قیمت زیر نرخ تورم خواهد بود

خودروی نوستالژیک 650 میلیونی

دولت به دنبال افزایش قیمت خودرو در اسفند؟/ هیچ وقت نمی‌گذارند واردات خودرو آزاد شود!

وزارت صمت بازار را رها کرده؛ مردم خودرو نخرند

پژو ٢٠6 نرفته، برگشت!

تا دولت نخواهد، قیمت خودرو کاهش نمی‌یابد/ چرا قیمت خودرو رقابتی نمی‌شود؟

پیش‌فروش خودروهای وارداتی؛ وزارت صمت رویا می‌فروشد

هفته 7درصدی بازار خودرو

آغاز ثبت نام خودروهای وارداتی/ 500 میلیون بلوکه کنید

100هزار خودروی وارداتی عرضه می‌شود/ تا پایان سال قرعه‌کشی خودرو نداریم

ثبت‌نام خودروهای وارداتی چطور و چگونه؟

خالی‌فروشی در واردات خودرو

سراب وعده فروش اینترنتی مدیران خودرو/ دلار بالا کشید، سایت فروش اینترنتی از کار افتاد

جزئیات طرح فروش یکپارچه بدون قرعه‌کشی خودرو/ همه متقاضیان خودرو می گیرند؟