آریا بانو

آخرين مطالب

حدود 3.5 میلیون زن سرپرست خانوار در کشور زندگی می‌کنند اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: بین 3 تا 3.5 میلیون زن سرپرست خانوار در کشور زندگی می‌کنند.

به گزارش ایسنا معصومه ابتکار امروز در حاشیه سفر به شهر یاسوج و بازدید از اورژانس اجتماعی این شهر در جمع خبرنگاران افزود: دولت تدبیر و امید راهبردهای متعددی در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارد و مهمترین محور فعالیت‌های این حوزه،پیشگیری، توان‌افزایی و ارتقای سطح آگاهی برای خود مراقبتی است.
وی در ادامه اظهارکرد: از سنین پایین باید در حوزه آموزش و پرورش مهارت‌های لازم آموزش داده شود و پوشش مقابله‌ای با آسیب های اجتماعی را داشته باشیم.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر فعالیت همه نهادها در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: خوشبختانه سازمان اجتماعی کشور، شورای اجتماعی کشور و دستگاه‌ها در این محور فعالیت می‌کنند و هدفگذاری دارند.
ابتکار با تاکید بر پوشش حمایتی زنان سرپرست خانوار تصریح کرد: ماموریت ما به شکل خاص در حوزه زنان سرپرست خانوار است. یک ستاد در رابطه با زنان سرپرست خانوار تشکیل شده و بر اساس بند «ط ماده 80» این ستاد برای زنان سرپرست خانوار برنامه ریزی شده است. یک برنامه ملی در این راستا تدوین شده و هر دستگاهی وظایفی دارد.
وی اضافه کرد: مهمترین بحت این اهداف، توان افزایی زنان سرپرست خانوار و ایجاد فرصت اشتغال و کارآفرینی این حوزه است.
به گزارش ایسنا، صبح امروز( 12 آذرماه) معصومه ابتکار به یاسوج - مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد - سفر کرد و بعد از ادای احترام به مقام شامخ شهدا و بازدید از مرکز اورژانس اجتماعی یاسوج به شهر سی‌سخت رفت و از یک واحد بوم‌گری در شهر سی‌سخت بازدید کرد.
به گزارش ایسنا معصومه ابتکار در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: 41 ‌درصد کارمندان دولت را زنان تشکیل می دهند و دولت دنبال این است که 30درصد پست‌های مدیریتی در سطح ستادی و استان‌ها در اختیار بانوان و زنان توانمند قرار گیرد .
وی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های مهم جهانی و موفقیت دولت‌ها مسأله کارآمدی است، اظهارکرد: دولت باید بتواند در قبال مسئولیت‌ها کارایی لازم را داشته باشد و تهدیدات و آسیب‌ها را تبدیل به فرصت کند. این شاخصه ای است که دولت دوازدهم با توجه به خروج آمریکا از برجام، تحریم‌ها و هجمه‌های مختلف توانست در موضوع کار آمدی و ارتقای سطح کارآیی و خدمت به مردم خوب عمل کند.
ابتکار بی‌اعتماد سازی مردم نسبت به دولت را از جمله اقدامات دشمن عنوان و تصریح کرد: باید به کارآمدی، فعالیت و تلاش حداکثری برای خدمت به مردم و ارتقای سطح کارآمدی توجه شود.
وی با بیان اینکه عدالت از مواردی است که با اصول انقلاب و اسلام پیوند خورده است، گفت: عدالت می تواند در محورهای مختلف تعریف شود که یکی از ابعاد مهم آن در مواجهه با بحث جنسیت است و تحقق عدالت جنسیتی یکی از محورهای مهمی است که در دین اسلام و اصول انقلاب ما بر آن تاکید شده است .
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه در برخی مناطق ممکن است دسترسی‌های غیر یکسان به خدمات وجود داشته باشد، اظهارکرد: دولت تحقق عدالت جنسیتی را از جمله برنامه های خود قرار داده و شاخص‌های مختلفی در این زمینه دیده است.
ابتکار افزود: ارتقای وضعیت زنان و خانواده از اسفند ماه سال گذشته به استان‌ها تکلیف شد و این امر با تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان‌ها می‌تواند نقشه راهی برای پرداختن به پوشش شکاف‌ها و تحقق کامل عدالت محوری باشد.
وی با اشاره به تحقق توسعه پایدار و ایجاد اشتغال اظهارکرد: در راستای تحقق برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای، تقویت، اتکا و اعتماد به بخش خصوصی، سازمان‌های مردم نهاد و جامعه مدنی مورد تاکید است.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به وجود ظرفیت‌های مختلف در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: این استان ظرفیت بسیار بالایی در حوزه طبیعی و محیط زیست دارد و توجه به محیط زیست، جلب مشارکت و فعالیت مردمی در حفاظت از محیط زیست مورد تاکید است .
ابتکار توان‌افزایی زنان و حمایت از کسب و کارهای خرد را ضروری دانست و اظهارکرد: در زمینه بند ط ماده 80 و محور زنان سرپرست خانوار برنامه های مختلفی انجام شده است. آموزش زنان در حوزه IT و ICT را در قالب یک تفاهم‌نامه با پوشش توانمندسازی اشتغالی از دیگر محورهای لازم برای فعالیتهاست.
به گزارش ایسنا معصومه ابتکار در نشست گفت‌وگوی ملی خانواده و بین نسلی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: دولت برای تحقق بسیاری از شاخص‌ها و اهداف تعریف شده برنامه‌های مختلفی دارد .
وی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان اظهارکرد: ضربه زدن به کشور و ایجاد ناامیدی در میان مردم از جمله برنامه‌های دشمنان است که تحقق تاب‌آوری گام موثری برای ناکام گذاشتن اقدامات دشمنان است .
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه با وجود همه تلاش‌ها همچنان مشکلات اقتصادی وجود دارد، خاطرنشان کرد: رویکرد دولت نیز حل مشکلات اقتصادی و بهبود شرایط است.
ابتکار با اشاره به اهمیت خانواده تصریح کرد: بحث خانواده یکی از مولفه‌های اجتماعی مهم هر کشوری است و اگر همگرایی و انسجام لازم در خانواده باشد، عبور از مشکلات محقق می‌شود و در کنار دولت می تواند در جهت اعتلای جامعه حرکت کند.
وی با اشاره به تاکید کشورها بر پیوستگی و تقویت بنیان خانواده، گفت: تاب آوری بیشتر، کاهش آسیب‌ها و تحقق توسعه و رشد از خروجی‌های تقویت خانواده است .
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اقدامات دولت در کاهش آسیب های اجتماعی، اظهارکرد: توسعه اقتصادی و اشتغال نیز مورد تاکید است .
ابتکار با بیان اینکه در معاونت زنان و خانواده با کمک نهادهای مدنی، یکی از مشکلات خانواده که اختلال ارتباطی است پوشش داده شود، گفت: طلاق عاطفی و گفت‌وگو نکردن اعضای خانواده از مشکلات آسیب‌زا در حوزه خانواده است و عوامل متعددی در شکل گیری این آسیب‌ها دخیل است . پایین آمدن کیفیت گفت‌وگو از دیگر آسیب‌های به شمار می‌آید و فاصله بین نسلی نیز بروز مواردی آسیب‌زا را موجب شده است.
وی افزود: مفاهیم اصلی فرهنگ اسلامی - ایرانی موارد مختلفی را در محور خانواده مطرح کرده است.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: میزان گفت‌وگو در خانواده ها از دو ساعت در 10 سال گذشته به 20 دقیقه رسیده است.
ابتکار با اشاره به کارکردهای اجتماعی احزاب و نقش آن در تحقق برنامه‌ها، اظهارکرد: در این حوزه دعوت به همکاری انجام شده و امید است با سرمایه انسانی مناسب کشور و انجام فعالیت‌های آموزشی، توسعه مهارت‌های ارتباطی محقق شود. آموزش، توان افزایی، آگاهی و کار اصولی توسعه ارتباطی را رقم می‌زند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/105782/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود

حردانی: هواداران سنگ تمام گذاشتند

شجاعی جمله معروف کمالوند را بازسازی کرد

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی

بادامکی: اسماعیلی فر به هواداران لایک نشان داده

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

قطعه «گلادیاتور» اثر هانس زیمر با ساز دودوک

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خوشمزه ترین سوپ قارچی که میتونی درست کنی

افزایش قد نرمال برای دختران در سنین بلوغ

توصیه ای برای چیدمان منزل کسانی که فرزند اوتیسم دارند

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

نویدکیا: نیمه دوم با کیفیت بازی کردیم

شجاع: هواداران تراکتور هر چه بگویند حق دارند

سیامک: باید ببینیم برای چه به تراکتور آمده‌ایم

فراز: منظورم از نشان دادن عدد 4 کری نبود!

دومین صدر جدول هم به استقلال رسید

ماجرای کت درآوردن حقیقی مربی شمس آذر برای داور بازی!

فخریان: جواب اعتماد کادرفنی را دادم

گفت و گوی خبرنگاران با سیدحسین حسینی در پایان بازی استقلال و شمس آذر

واکنش روزبه چشمی به سوال یکی از خبرنگاران درباره مشکلات باشگاه

سلمان: بن افلک جنفیر رو همچین ماه عسلی نبرده بود که من آوردمت!

توصیه بامزه فامیل دور به آقای مجری

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!