آریا بانو

آخرين مطالب

معاون رئیس جمهوری در گفت و گو با ایرنا:

طرح ملی گفت و گوی بین نسلی به خانه ها می آید اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - تهران- معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: طرح ملی گفت و گوی بین نسلی که در مدارس به منظور افزایش ارتباط دانش آموزان با یکدیگر، با اولیا، با والدین و مسئولان آغاز شده در فاز بعدی در خانه ها نیز گسترش می یابد.

معصومه ابتکار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: یکی از برنامه های اصلی دولت این است که طرح ملی گفت و گوی بین نسلی را به عنوان یک مساله مهم و اساسی، در خانه و مدارس گسترش دهد.
وی گفت: به همین منظور برنامه ریزی و کارهای اجرایی برای نهایی شدن این موضوع با همکاری وزارت آموزش و پرورش انجام شده است و در تعداد زیادی از مدارس سراسر کشور برای گسترش روابط میان اعضای خانواده این طرح آغاز شده است.
به گزارش ایرنا، فرحناز مینایی پور، مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش نیز در این باره گفت: طرح گفت و گوی ملی بین نسلی با همکاری معاونت امور زنان ریاست جمهوری در سال تحصیلی جاری در هزار و 200 کلاس درس اجرا می شود. این طرح به طور مشخص 30 تا 40 کلاس در هر استان را زیر پوشش قرار می دهد و از روز 10 آذر نیز اجرای آن آغاز شده است.
مینایی پور ادامه داد: بودجه و بخشنامه این طرح آماده و به استان ها ارسال شده است تا در چهار سطح گفت و گوی بین دانش آموزان با یکدیگر، دانش آموزان با اولیا، دانش آموزان با مسئولان شهر و استان و دانش آموزان با والدین به اجرا در آید.
ابتکار به خبرنگار ایرنا گفت: تمام صحبت هایی که نوجوانان و جوانان درباره مسائل و مشکلات جدی در عرصه ارتباطی دارند، درست و دقیق است، بنابراین باید در پاسخ به این مطالبات دانش آموزان، گفت و گوی بین نسلی را در آموزش و پرورش و در سطح مدارس توسعه داد.
وی خاطرنشان کرد: معتقدیم که طرح ملی گفت و گوی ملی باید به عنوان یک رویه درون آموزش و پرورش و حتی در خانه ها هم گسترش داده شود، تا این کمبودها در عرصه ارتباطی میان اعضای خانواده و فرزندان شان را جبران کرد. چون امروز یکی از مشکلات اساسی در کشور کاهش زمان گفت و گوی اعضای خانواده با همدیگر است.
به گفته وی، در حال حاضر میزان زمان گفت و گوی اعضای خانواده به کمتر از 20 دقیقه در روز رسیده است، این در حالی است که در گذشته بیش از 2 ساعت بوده است.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: ما معتقدیم که مسائل اقتصادی همانطوری که اکثریت دانش آموزان و جوانان ما آن را دلیلی محکم برای کاهش زمان گفت و گوها در خانواده ها می دانند، روی موضوع گفت و گوی ملی تاثیر جدی می گذارد، که به همین منظور امیدواریم این طرح به عنوان یک طرح ملی با همکاری معاونت زنان و آموزش و پرورش اجرا شود تا بتوانیم دوباره باب گفت و گو در خانواده ها را گسترش داد.
وی با بیان اینکه بسیار مهم است که بدانیم گفت و گوی ملی و بین نسلی به عنوان یک نیاز اساسی در جامعه به شمار می رود، اظهار داشت: باید صدای دانش آموزان، جوانان و نوجوانان را بشنویم و این تعامل را در قالب گفت و گوها با نسل آینده ساز و جوان جامعه داشته باشیم.
ابتکار به برگزاری نشست هم اندیشی گفت و گوی بین نسلی با حضور وزیر آموزش و پرورش و تعدادی از دانش آموزان در روز گذشته (شنبه) اشاره کرد و افزود: این گونه نشست ها بسیار می تواند در تعامل و گسترش و توسعه گفت و گو ها بین نسل امروز و نسل گذشته تاثیرگذار است به همین خاطر تلاش می شود که نشست های دیگری با این مضمون با دانش آموزان برگزار شود تا دانش آموزان را بیشتر وارد بحث ها و گفت و گوها کنیم.
وی ادامه داد: البته باید خانواده ها هم در این موضوع مشارکت داشته باشند چون تا زمانی که والدین و دانش آموزان نسبت به یک موضوع اتفاق نظر نداشته باشند، نمی توان آن موضوع یا طرح را موفق دانست به همین منظور طرح گفت و گوی ملی حتی به درون خانه ها هم برده خواهد شد تا زمینه های ارتباطی دانش آموزان با والدین هم فراهم شود و زمان گفت و گوی اعضای خانواده ها هر روز بیشتر و مشکلات هم کمتر شود.
وی گفت: از آنجا که میزان گفت و گوی بین نسلی و میان اعضای خانواده ها به شدت کم شده است؛ بهترین راهکار اجرای این گونه طرح ها و عملیاتی کردن آنهاست.
* 7268 * 3063

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/105554/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اُبژه و روابط ابژه ای چیست؟

7 روش ساده برای کاهش استرس

راه و روش یادگیری

علائم افسردگی در زنان را بشناسیم

چرا ما انسان‌ها می‌خندیم؟

نظریه مزلو: سلسله مراتب نیازها

نکات ضروری برای مواجهه با ترس

آلکسی تایمیا چیست؟ علل، علائم و راه درمان

8 عادت برای تقویت اعتماد به نفس

9 نکته برای غلبه بر ترس

سروتونین چیست و خوراکی های منبع سروتونین کدامند؟

قصه درمانی چیست و چگونه میتوان با قصه درمانی از مشکلات دور شد؟

عواملی که باعث ایجاد عصبانیت می‌شود کدامند و برای کنترل خشم و عصبانیت چه باید کرد؟

8 عادت رفتاری برای افزایش اعتماد به نفس و داشتن زندگی شادتر

چرا از دیگران تقلید می کنیم؟

اختلالات کنترل تکانه چیست ؟علل و درمان آن

دلایل خودزنی نوجوان و راه درمان آن چیست؟

تئوری انتخاب چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کاردرمانی ذهنی چیست و کاربرد های آن کدامند؟

مدیتیشن چیست و انواع مدیتیشن کدامند؟

آنچه در مورد اریتروفوبیا (ترس از سرخ شدن) باید بدانید

انواع هدف چیست و داشتن هدف در زندگی چه اهمیتی دارد؟

تجسم خلاق چیست ؟

ماتریس بوستون چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

مهارت رهبری چیست ؟

هوش هیجانی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

دلایل اختلال خواب نوجوانان چیست و راههای درمان آن کدامند؟

پارانویا چیست و چه علائمی دارد؟

ماندالا چیست و چه کاربردی دارد؟

اختلال وسواس جبری چیست؟

استرس در دختران نوجوان

ویژگی های افراد خجالتی و چگونگی ترک خجالت

5 راهکار برای تقویت حافظه

افسردگی چیست؟

چگونه نه بگوییم؟

نوروسایکولوژی کیست؟

4 دمنوش گیاهی برای آرامش اعصاب

اختلال وحشت خواب: تعریف، علل، علائم و درمان

بحران سی سالگی

10 راهکار عملی برای کنترل خشم

گوش دادن فعال چیست و چه مزایایی دارد؟

اختلال مبدل پوشی

خشونت خانگی چیست و انواع آن کدامند؟

تاثیر گرما بر خلق و خو و پرخاشگری

با مزاحمت خیابانی چگونه برخورد کنیم؟

علت ایجاد حس تنفر از فرزند

تابو چیست؟ اهداف تابو کدامند؟

عقده ادیپ چیست؟ انواع و راه های درمان عقده ادیپ

سوگیری شناختی چیست و چه مسائلی باعث سوگیری می‌شوند؟

چطور با یک فرد معلول رفتار کنیم؟