آریا بانو

آخرين مطالب

پایان 15 سال حصر برای زنان ژیمناستیک ایران ورزشي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - تهران - حدود 15 سال از آخرین حضور تیم ملی ژیمناستیک زنان ایران در رقابت های بین المللی می گذرد اما قرار است این تیم پس از این سال ها دوری و حصر، در رقابت ها زنان کشورهای مسلمان به میدان برود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تیم ملی ژیمناستیک زنان ایران قرار است بهمن امسال در رقابت های زنان کشورهای مسلمان در جزیره کیش شرکت کند تا پس از سالها طعم حضور در یک مسابقه رسمی را بچشد.
ژیمناستیک رشته ای مهجور مانده در کشور است و با وجود تلاش مسئولان فدارسیون این رشته در گذشته و حال، همچنان نتوانسته جایگاه واقعی خود را در رقابت های آسیایی و جهانی بدست آورد. زنان ژیمناست به دلیل نوع پوشش این رشته، در این سالها ورزش را فقط برای دل خود دنبال کردند و نتوانستند این هنر را در رقابت های بین المللی ارائه دهند.
«زهرا اینچه درگاهی» رئیس فدراسیون ژیمناستیک درباره نخستین حضور ملی پوشان زن ایران پس از انقلاب در این رشته به خبرنگار ایرنا گفت: بعد از انقلاب اسلامی ایران، در سال 1371 برای نخستین بار رقابت های دوستانه ای که پیش درآمد مسابقات زنان کشورهای مسلمان بود برگزار شد که اتفاقا مربیگری آن تیم را بر عهده داشتم ولی در سال 72 این مسابقات به دلیل بدی آب و هوای شهر تبریز میزبان مسابقات، برگزار نشد.
وی گفت: هشت سال برگزاری مسابقات زنان کشورهای مسلمان بی نتیجه ماند تا اینکه در سال 1380 تیم ملی ژیمناستیک زنان بار دیگر تشکیل شد و اردوی ها نیز تا سال 83 ادامه پیدا کرد ولی پس از آن بار دیگر حضور زنان ژیمناست ایران در رقابت های بین المللی کنار گذاشته شد تا امروز که دوباره برای این کار برنامه ریزی شده است.
رئیس فدراسیون ژیمناستیک تاکید کرد: این دوره از رقابت ها با مقررات اسلامی و بدون حضور مردان در همه بخش ها برگزار می شود. البته تنها دغدغه من حضور همه کشورهای اسلامی در مسابقات است. به دلیل برگزار نشدن مدت طولانی آن، ذهنیت کافی برای حضور وجود ندارند و جذب دوباره کشورهای اسلامی کمی سخت است.
اینچه درگاهی به موضوع لباس برای تیم های شرکت کننده اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مسابقات در محیطی بدون حضور مردان و تصویربردار برگزار می شود، مسابقات طبق قوانین رقابت های جهانی و بین المللی برگزار شده و تغییری در پوشش زنان ورزشکار انجام نخواهد شد.
وی ادامه داد: قرار است «نیلی کین» نایب رئیس فدراسیون جهانی ژیمناستیک (FIG) در تاریخ 14 آذر و با هدف حمایت از ژیمناستیک زنان به ایران بیاید و برای کمک به طراحی و اجرای خوب این مسابقات به ما کمک کند.
رئیس فدراسیون ژیمناستیک در خصوص تعیین جریمه برای کسب حد نصاب ورودی ژیمناست ها برای این مسابقات گفت: بعضی از ژیمناست های کشورمان به هر دلیلی موفق نشدند در رقابت های قهرمانی کشور یا انتخابی تیم ملی شرکت کنند اما با توجه به درپیش بودن رقابت های کشورهای مسلمان در خواست انجام تست کردند.
وی افزود: این تست قرار است با حضور نایب رئیس فدراسیون جهانی برگزار شود که قطعا او سطح ژیمناست های ایران را رصد می کند. رکورد ورودی در نظر گرفتیم و برای جلوگیری از ورود ورزشکارانی با توانایی و رکورد کمتر، جریمه 300 هزار تومانی تعریف کردیم تا فقط ژیمناست های که از رسیدن به حد نصاب رکورد ورودی خود مطئمن هستند در این تست حاضر شوند. مطمئن باشید با جریمه 3 یا 4 نفر، بدهی میلیاردی فدراسیون بر طرف نمی شود.
«سهیلا بهرامی» سرمربی تیم ژیمناستیک زنان ایران نیز در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا در این خصوص گفت: نزدیک به 15 سال منتظر این مسابقات هستیم و امیدواریم با کمک و تلاش های مسئولان و فدراسیون این رقابت ها برگزار شود.
وی گفت: 10 بازیکن از لیگ زنان و رقابت های کشوری و انتخابی در اردوی نخست بودند که به پایان رسید و قرار است دومین اردو نیمه آذر برگزار شود.
سرمربی تیم ملی ژیمناستیک زنان افزود: اگر مربیان بین المللی در اردوها، تیم را همراهی کند، قطعا ژیمناستیک زنان ایران موفق می شود ولی برای این مهم حمایت وهمکاری وزارت آموزش و پرورش و فعال شدن مدارس ژیمناستیک بسیار مهم است.
بهرامی ادامه داد: در مدارس ژیمناستیک باید بچه ها از نظر تغدیه، روانشناسی و آموزش فنی، 6 ماه و حتی بیشتر دور از خانواده باشند که در ایران ایجاد چنین شرایطی امکان پذیر نیست. درحالی که برای اینکه یک ژیمناستیک به اوج برسد باید زمان زیادی را همراه با مربیان خوب خود صرف کند.
سرمربی تیم ملی ژیمناستیک زنان ایران در خصوص شرایط سنی بازیکنان تیم ملی گفت: بازیکنان متولد سال 2003 به بعد هستند. البته چند نفر از آنها پس از برگزاری اردوی دوم کاسته خط می خورند تا در نهایت 4 نفر که 3 نفر اصلی و یک نفر ذخیره است، در حرکات زمینی، خرک، پارالل و چوب موازنه انتخاب شوند.
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم مسئولان ورزش به ژیمناستیک زنان توجه کنند زیرا ورزش زنان نسبت به مردان مظلوم‌تر است و این رشته مظلوم‌ترین؛
ورزشی**9029**2024

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/102920/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

نویدکیا: نیمه دوم با کیفیت بازی کردیم

شجاع: هواداران تراکتور هر چه بگویند حق دارند

سیامک: باید ببینیم برای چه به تراکتور آمده‌ایم

فراز: منظورم از نشان دادن عدد 4 کری نبود!

دومین صدر جدول هم به استقلال رسید

ماجرای کت درآوردن حقیقی مربی شمس آذر برای داور بازی!

فخریان: جواب اعتماد کادرفنی را دادم

گفت و گوی خبرنگاران با سیدحسین حسینی در پایان بازی استقلال و شمس آذر

واکنش روزبه چشمی به سوال یکی از خبرنگاران درباره مشکلات باشگاه

سلمان: بن افلک جنفیر رو همچین ماه عسلی نبرده بود که من آوردمت!

توصیه بامزه فامیل دور به آقای مجری

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

ترانه «شریک جرم» با صدای روزبه نعمت اللهی

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

گوناگون/ دستاوردهای عملیات «کربلای10»

پلی زیبا و بزرگ در میان ابرها در چین

خرس خانگی یک روس

یک دسر شکلاتی پرتقالی و خوشمزه برای مهمونی هاتون

طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی

اگر هنگام مسواک زدن از لثه شما خون می‌آید بخوانید

اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

حکم ‏CAS‏ علیه اسپانیا؛ انتخابات را از نو برگزار کنید

هوادار استقلال دچار حمله عصبی شد

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

کارشناسی صحنه‌های جنجالی دیدار استقلال - شمس آذر

تفاضل گل استقلال و پرسپولیس برابر شد

فریاد باقری با مهم‌ترین گل سال به تراکتور

جدول لیگ برتر؛ استقلال به صدر رسید

زندی: اصلاً خوب نبودیم؛ استقلال تیم یکدستی دارد

ستاره‌های سپاهان در دو چالشِ مورایس

گزارش اکیپ؛ بایرن نه، زیدان به یونایتد می‌رود!‏

آخرین وضعیت لوکاکو پس از مصدومیت شدید

شمس‌آذر نفس آبی‌پوشان را حبس کرد؛ استقلال صدر را پس گرفت

نمک های بی پایان علی صادقی در سریال خانه به دوش

ماجرای عاشق شدن دیبی در جوانی

قطعه ای زیبا با تکنوازی ساز «ابوا»

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو ژاپن موسیقی رو اینجوری آموزش میدن!

خواص مصرف لیموی یخ زده در طول روز که تا به حال نشنیده اید