آریا بانو

آخرين مطالب

بالاخره سلبریتی ها اپوزیسیون هستند یا دولتی؟! سياسي

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
به گزارش بانی فیلم، سلبریتی ها در جامعه ما اگرچه طی همین دو-سه سال اخیر و با افزایش کاربرد شبکه های اجتماعی با این عنوان شناخته و بیشتر زیر نظر قرار گرفتند، اما همواره در معرض قضاوتهای چندگانه بوده اند. برخی آنان را افرادی سودجو می دانند که در مقاطع مختلف به سود خود رفتار می کنند. دیگرانی هم هستند که آنان را ابزار دولتها می دانند که در مواقع لزوم، از نفوذ اجتماعی شان بین مردم به نفع اجرای منویات خود استفاده می کنند. شماری هم آنان را اپوزیسیون هایی میدانند که کنار مردم در بزنگاه های اجتماعی جای می گیرند و حرف دل آنان را به زبان می آورند تا از تریبونی گسترده به گوش مسئولان برسد.
در این هجوم داوری ها گاهی واقعا تشخیص اینکه کدام قضاوت درست است و کدام نه، بشدت دشوار می شود.
بویژه وقتی بشنویم یکی از فعالان سیاسی اخیرا به دولتمردان پیشنهاد داده بود برای طرح مطالبات خود از مردم از سلبریتی ها کمک بگیرند. سعید حجاریان که از او به عنوان تئوریسین اصلاحات در ایران نام می‌برند، گفته بود: «حرفمان را از زبان سلبریتی ها بزنیم.»
حالا اخیرا در جریان انتشار پُستهایی درباره تحریم سیستم بانکی کشورمان توسط آمریکا، انتشار مطلب مشابهی در صفحات شخصی سلبریتی ها موجب شده تا هجمه دوباره ای علیه آنان شکل بگیرد. برخی از کاربران معتقدند جای تعجب دارداین سلبریتی هایی که تا دیروز مدام مشغول ایرادگیری از دولت و انتقادهای تند و تیز بودند، چطور همه در این زمینه، آن هم در زمانی مشترک، همکلام شده اند.
رخشان بنی‌اعتماد، مهتاب کرامتی، پرویز پرستویی، کمند امیرسلیمانی، رضا کیانیان، باران کوثری، الهام کردا، امیرمهدی ژوله، سحر دولت‌شاهی، هستی مهدوی، پردیس احمدیه و … تنها برخی چهره‌های شناخته شده داخل ایران هستند که ویدیوی مذکور را با متنی مشابه در صفحه‌های اجتماعی خود منتشر کرده‌اند. در این پست آمده:«تحریم بانکی فقط یک اقدام و یک خبر در خبرگزاری ها نیست. تحریم بانکی یعنی مرگ کودکان سرطانی ایران به خاطر ممنوع شدن فروش دارو».
خبرگزاری ایلنا اما در گزارشی در این باره به دفاع از سلبریتی ها پرداخت و نوشت: «کمپین گروهی از هنرمندان سینما، تئاتر و تلویزیون با هشتگ #SanctionsTargetMe به معنی تحریم من را هدف قرار مى‌دهد، بدون وابستگى به جاى خاصى راه‌اندازی شده است».
سایت دویچه وله فارسی نیز در گزارشی با عنوان «هشتگ تحریم مرا هدف قرار می‌دهد و مخالفانش» به همین مسئله پرداخت و در بخشی از آن نوشت:«برخی کاربران اما معتقدند اتفاقا این کمپین با وابستگى به جاى خاصى راه‌اندازی شده است…. در پاسخ به پست‌های مشابه سلبریتی‌ها در مخالفت با تحریم بانکی ایران، هشتگی با عنوان # دارو – تحریم- نیست در شبکه‌های اجتماعی بارها همرسانی شده است. تحریم سیستم بانکی ایران عملا تبادلات پولی ایران با شرکت‌های خارجی را مختل می‌کند. به همین دلیل راه‌اندازان این کمپین می‌گویند این تحریم‌ها باعث کمبود داروهای حساسی خواهد شد که وارداتی هستند».
این در حالی است که فعلا اغلب سلبریتی ها در مقابل این حاشیه ها، واکنشی نشان نداده اند. البته امیرمهدی ژوله در توضیح این پیام در اینستاگرامش نوشت: «ماجرا آینه که روی کاغذ دارو تحریم نیست، ولی در عمل شرکت‌های مهم داروسازی یا بعد از خروج امریکا از برجام، از ایران خارج شدن و یا اینکه به بهانه ممنوع بودن مبادلات بانکی از فروختن دارو به ایران خودداری میکنن. این نتیجه کار خبری دوستان روزنامه‌نگار و گفت وگوهاشون با انجمن‌های حمایت از بیماری‌های مختلف (سرطان، تالاسمی، دیابت و…) است. خطر بی دارو موندن بچه‌های بیمار جدیه».
در هر حال شکی نیست که تحریمها مستقیم یا غیر مستقیم به هر حال بر اغلب مسائل کشورمان موثر خواهند بود و جریان واردات دارو هم از آن مستثنی نخواهد بود. با این وجود رویکرد مشترک سلبریتی ها در این باره، همچنان حرکت آنان برای خیلی از کاربران فضای مجازی محل شبهه و پرسش است.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/101152/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

8 نکته درباره اتاق مطالعه

از کودکی ام بزرگی ام را بشناس

مدرسه یعنی مدرسه !

50 روش برای به ظهور رساندن استعداد کودکان

فرزند پیش دبستانی شما می تواند کتاب بخواند !

کابوسی به نام دیکته

نقش رسانه های آموزشی در فرآیند یادگیری

روش هایی برای افزایش توجه و تمرکز کودکان

برای فرزندتان یک مادر کامل هستید یا کافی؟ !

با ترس کودکان از پزشک چه کنیم؟

تنبیه؛ خوب یا بد. مساله این است!

داشتن کودکی شاد و با استعداد با این 50 کار

اگر فرزندتان در هیچ کاری موفق نیست !

شاه کلیدهایی برای والدین

بیش فعالی را از 4 سالگی جدی بگیرید

نقاشی کودکتان را تحلیل کنید !!

هیجان کودک برای ورود خواهر یا برادر کوچک‌تر

به طور کلی سیر نقاشی بدین ترتیب است :

انواع روش های محبت کردن به کودکان!

چگونه سوالات جنسی فرزندم را پاسخ دهم؟

نکته های کاربردی برای تربیت فرزندان تان

علت دروغگویی کودکان چیست ؟

قفل زبان کودکان را چگونه بگشاییم ؟

چطور کودکان رادر مرگ عزیزان همراهی کنیم؟

اگر نمی خواهید بچه ها جیغتان را در بیاورند!

ایجاد اعتماد به نفس با دادن پول توجیبی

تکرار / عشق از زبان کودکان

اضطراب امتحان و مقابله با آن

کودکانی که تنها نمی خوابند

کودکان را با هم مقایسه نکنید

اصول پیشگیری از آزار جنسی کودکان

منشأ پرخاشگری کودکان

مامان من چه جوری دنیا امدم ؟

محبت زیاد کودک را لوس نمی کند

طرز برخورد مناسب با کودکان گستاخ !

کودکان دین زده یا تربیت دینی

خشونت بین فرزندان و وظیفه والدین

راه حل های خوب برای رفتارهای بد بچه ها

تأثیر خشونت های تلویزیونی در کودکان

خجالتی بودن فرزندتان را از نوزادی بشناسید!

کودک من از هیچ کس کمتر نیست !!

تأثیر مثبت موسیقی بر روح و روان کودکان

علت تضاد بین فرزندان و والدین چیست؟

با لجبازی کودکم چگونه برخورد کنم؟

تربیت لذت بخش

برخورد با کودکی که از حمام کردن میترسد

راه های پایه ای افزایش آی کیو کودک

لجاجت و کج خلقی در کودکان: هیجانی ، لجبازی

علائم استرس در کودکان

چگونه کودکی مسئولیت پذیر داشته باشیم؟