آریا بانو

آخرين مطالب

بانوی دوچرخه سوار ملی پوش: بیکارم ورزشي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - شیراز- بانوی دوچرخه سوار ملی پوش شیرازی گفت: با مدرک کارشناسی ارشد در رشته عمران، هنوز بیکارم و باید فکری برای دوران بعد از قهرمانی که بسیار کوتاه است، بکنم.

فرانک پرتو آذر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: براساس مصوبه هیات دولت در سال 95 ، قهرمانان و مدال آوران می توانند در سازمان های دولتی و نهادهای وابسته به دولت استخدام شوند اما هنوز موفق نشده ام شغلی برای آینده ام با این مصوبه دست و پا کنم.
وی اضافه کرد: تعدادی از ورزشکاران درجاهای مختلف مشغول به کار شدند حتی در شهرداری ها و از آنجا که رشته تحصیلی من عمران است فکرکنم بتوانم با آن قانون استخدامی در شهرداری شیراز مانند چندین ورزشکار دیگر مشغول به کارشوم.
بهترین دوچرخه سوار آسیا اظهار امیدواری کرد با پیگیری اداره کل ورزش و جوانان فارس و حمایت استاندار این استان شرایط استخدام قانونی او فراهم شود.
پرتوآذر درمورد پاره شدن زنجیر دوچرخه اش در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا که منجربه از دست رفتن قهرمانی او شد، گفت: نمی خواهم دوباره این اتفاق تلخ را به یاد بیاورم، بدشانس بودم که این اتفاق رخ داد.
وی اضافه کرد: این اتفاق ممکن است برای هر قهرمانی در این رشته سخت رخ دهد همانگونه که برای یک دوچرخه سوار قهرمان جهان اتقاق افتاد و نتوانست عنوانش را تکرارکند.
وی اضافه کرد: دوچرخه ام در این رقابت ها استاندارد و حرفه ای بود و پاره شدن زنجیر ربطی به دوچرخه بد ندارد و دوچرخه ام را با نظر کارشناسان خارجی خریداری کردم و در این امر اداره کل ورزش و جوانان فارس هم کمک کرد که سپاسگزارم.
این بانوی دوچرخه سوار شیرازی گفت: با بد شانسی مدال طلای بازی های آسیایی از دستم پرید اما همین که مردم ، مسئولان وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون بعد از این اتفاق برایم ارزش قایل شدند غم را از ذهنم دورکردم.
وی گفت: قرار شده مقام چهارم بازی های آسیایی جاکارتا با توجه به این اتقاق معادل مدال برنز برای پاداش قهرمانان محاسبه شود و امیدواریم این اتفاق بیفتد و مدیر کل ورزش و جوانان فارس پیگیراین موضوع است.
پرتو آذر بیان کرد: با حمایت اداره کل ورزش وجوانان فارس، استانداری فارس برای تجلیل از ورزشکاران آسیایی مقام چهارم را معادل مدال برنز محاسبه کردند که جای تقدیر دارد.
وی در مورد برنامه آینده اش اظهار داشت: تیر ماه سال 98 رقابت های دوچرخه سواری آسیا در رشته کوهستان برای کسب سهمیه المپیک در کشور لبنان برگزار می شود و می خواهم با قدرت در این رقابت ها شرکت کنم و با کسب سهمیه، نماینده بانوان آسیا در المپیک 20 20 ژاپن در این رشته سخت باشم.
پرتوآذر افزود: برای دست یابی به سهمیه المپیک نیاز دارم تا پیش از شروع این رقابت ها در چندین مسابقه مهم خارجی که در رنکینگ ( رده بندی ) جهانی اثر زیادی دارد شرکت کنم و به لحاظ تمرین کردن دغدغه نداشته باشم.
دارنده مدال برنز تور جهانی 2018 صربستان اضافه کرد: به دلیل مشکلات مالی، امسال نتوانستم در چند مسابقه مهم خارجی که در رده بندی بهترین های آسیا و جهان اثر زیادی دارد، شرکت کنم از این رو رده نخست آسیا را که دو سال پشت سر هم کسب کردم از دست دادم و دوم شدم.
پرتو آذر ادامه داد: دوچرخه سواری هم رشته ای سخت است و هم رشته گران به ویژه در تهیه قطعات که نیاز به پول زیادی دارد ومن هم توانایی این هزینه را که بیکارهستم، ندارم و حامی مالی هم وجود ندارد که بخواهم در رقابت هایی که امتیاز آن در کسب سهمیه المپیک و رده بدی آسیا اثر زیادی دارد، شرکت کنم.
وی گفت: در ایران در این رشته رقیبی ندارم که در تمرین ها و مسابقات به چالش کشیده شوم از این رو نیاز است برای کسب سهمیه در مسابقات خارجی که بهترین های این رشته در جهان هستند، شرکت کنم.
این دوچرخه سوار ادامه داد: تمرین کردن به هرسختی هم باشد تا زمانی که در یک مسابقه رسمی شرکت نکنید، فایده ندارد و تمرین را باید برای انجام یک مسابقه مهم برنامه ریزی کنید.
پرتوآذر گفت: آنقدر رکاب می زنم تا زمانی که به هدفم که همانا قهرمانی جهان و المپیک است، دست یابم و در این راه نیاز به حمایت دارم تا به عنوان یک زن مسلمان بتوانم برای کشورم و مردمم مقام کسب کنم.
وی در مورد دوچرخه سواری فارس هم گفت: به هیچ عنوان زیر ساخت حرفه ای رشته کوهستان در این استان فراهم نیست و پیست هایی هم که وجود دارد غیر استاندارد و کوچک است.
او افزود: به دلیل نبودن همین زیر ساخت ها مجبورم در خیابان ها و جاده ها تمرین کنم که این مهم نیاز به اسکورت دارد تا اتفاقی در جاده رخ ندهد که من از این امکان محروم هستم.
این قهرمان دوچرخه سواری ادامه داد: روی فرهنگ دو چرخه سواری در کشور به ویژه در شیراز به خوبی کار نشده و همین امر سبب شد که هفته گذشته در یکی از خیابان های شیرازتصادف کنم.
پرتوآذر بیان داشت: دراین روز در حالی که پشت چراغ قرمز در یکی از خیابان های شیراز توقف کرده بودم، یک خودرو از پشت محکم به من کوبید و خیلی خوش شانس بودم که مصدومیت جدی و طولانی نبود و خدا را شاکرم که می توانم دوباره تمرین کنم.
این دانشجوی کار شناسی ارشد، در مورد مشکلات بوجود آمده میان ورزشکاران و دست اندرکاران این رشته در فارس نیز گفت: مشکلات وجود دارد و نمی خواهم در حالی که نیاز به تمرکز برای کسب سهمیه المپیک دارم، وارد حاشیه شوم.
وی اضافه کرد: برای این مشکل راه حل وجود و اداره کل ورزش و جوانان هم پیگیر این موضوع است وهمه باید بکوشیم این رشته را درفارس که ظرفیت های قهرمانی زیادی دارد به اوج برسانیم و ورزشکاران بی شماری هم در رده آقایان و هم بانوان پرورش دهیم.
پرتو آذر گفت: همه چیز پول نیست و آنچه که بیشتر نیاز یک ورزشکار است حمایت های معنوی است که اثرات بیشتری از پول دارد.
این ورزشکارشیرازی رشته دو چرخه سواری را از 10 سالگی شروع کرد اما به دلیل وجود برخی محدودیت ها این رشته را کنار گذاشت و به تحصیلات خود ادامه داد و در سن 19 سالگی مجددا این رشته را به صورت حرفه ای آغاز کرد و در سال 93 به عضویت تیم ملی دوچرخه سواری ایران در رشته کوهستان درآمد.
پرتو آذر سال های 2017 و 2018 در ارزیایی فدراسیون دوچرخه سواری جهان در قاره آسیا در رده نخست رده بندی رشته کوهستان ایستاد.
وی مدال برنز رقابت های دوچرخه سواری جهانی 2018 صربستان را در کارنامه دارد و در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا در حالی که امید زیادی برای کسب قهرمانی داشت زنجیر دوچرخه اش پاره شد و به مقام چهارم آسیا بسنده کرد.
کراس کانتری از رشته های دوچرخه سواری در کوهستان است که با دوچرخه های مخصوص در مسیرهای پُر فراز و نشیب و صخره ای به مسافت پنج تا 9کیلومتر برگزار می شود.
7368 / 1876

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/101089/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ابراز امیدواری ایران برای رسیدن حجاج عمره به 700 هزار نفر در سال

بازداشت 20 نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری

آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در 3 استان جنوبی

انهدام بیش از 1680 باند توزیع موادمخدر در سال قبل

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «تتلو» برگزار شد

رعد و برق وحشتناک در چین

برگی از تاریخ/ 14 سال پرستاری از جانبازی که بی‌نام و نشان بود

جشنی سه هزار ساله که در ساری برگزار می‌شود

تاتاکوآ؛ دره ای فرسوده در کلمبیا

خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار

ابتکار گوگل به مناسبت روز زمین

طبیعت چشم‌نواز دشت لاله‌های واژگون

شکار بچه آهو توسط یوزپلنگ در مقابل چشمان مادرش!

20 ناهار سبک و فوری برای روزهای بی‌حوصلگی

سس مایونز خانگی ارزون و راحت

هشدار؛ در نوشیدن آب زیاده‌روی نکنید!

هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان

بلایی که گوشی بر سر کودکان می‌آورد

نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران

خودروِ ترکیبی یا دورگه؟

هایلات عملکرد انفرادی و قدرتمندانه صبح امروز لبران جیمز

یوسین بولت و تکرار خوشحالی معروف جود بلینگام

ستاره خارجی استقلال به تمرینات بازگشت

وضعیت تکان‌دهنده پنج خرید تابستانی بارسا

نجات دروازه سویا توسط سرخیو راموس در بازی مقابل مایورکا

10 فوتبالیست منفور تاریخ که از آن‌ها متنفرید!

پرسپولیس خواهان تغییر رای اسماعیلی‌فر

سرمربیان تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان معرفی شدند

علی رشیدی دبیرکل فدراسیون کبدی شد

هشدار به ستاره جنجالی یونایتد

واقعا ماجراجویی شگرفی بود

پرواز اندازه آدم رو برملا می‌کنه!

چه قاتل کیوتی هستی

علیرضا کمالی از فیلم هفت و نیم

«آژانس دوستی» و تماشای یک تیتراژ واقعی/ گرامیداشت آدم‌های رفته!

توضیحات طناز طباطبایی در مورد سکانس شاهکار «خشم و هیاهو»

جزئیات تازه در پرونده مرگ زهره فکور صبور

برگزاری اختتامیه جشنواره «طنزپهلو» در زادگاه «گل آقا»

گوشی نامزدش را چک می کنه

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

سفر به تهران قدیم؛ شیره‌کش‌خانه‌های سیار در تهران لو رفتند/ تصاویر

تیزر قطعه جدید «قسم» با صدای رضا صادقی

واژگونی سه خودرو شوتی در جاده یاسوج - اصفهان

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از 5 اردیبهشت

گوناگون/ رمزگشایی از روستایی که یک شبه ناپدید شد!

بخشی از سوئیس که متعلق به ایتالیاست

با دَمنده ی هوا، پهپاد درست کرد!

یکی از پربازدیدترین جاذبه های مصر